Tuesday, October 18, 2011

Apa kata hati? #2

Assalamualaikum
dan
Salam 1Malaysia! xD

Apa khabarkah IMAN kita hari ini?
Alhamdulillah sihat. ^^

Apa kata hati?

Hari ini saya berdiskusi dengan boss saya, Cik Maisarah berkenaan dengan peserta PRINT.
(bukan PRINT kertas ya, Tetapi PRINT-perkhemahan antarabangsa).
Cik telah menawarkan saya sebagai salah seorang peserta daripada Form 4. Hati ini nak sangat mengikuti program PRINT ini. Biasalakan, orang minat KRS memang bergitu.

Tetapi apakah daya, terdapat beberapa masalah yang tidak membolehkan saya menyertainya. Sangat sedih dan terkilan terasa di hati.huhu. Namun apakah daya, tidak ada apa-apa yang boleh dilakukan.Sudah hendak dibuat bagaimana lagi.

Masalah-masalah adalah seperti berikut:

1. Saya tidak ada transport untuk balik jika ada latihan selepas sesi persekolahan.Hal ini kerana tiada kenderaan untuk pulang ke rumah.Ibu dan ayah saya pergi ke haji.Jadi tiada sesiapa untuk ditumpang. Ada cadangan untuk saya menumpang guru. Boleh tu boleh rasanya, tetapi malu la kan kalau tiap-tiap kalai ada latihan nak tumpang guru.
2. Form 4 yang ada itu salah satunya, nak kata musuh bukan musuh tetapi kalau bertembung mesti gaduh.MESTI. Jadi untuk mengelakkan pergaduhan ketika disana, saya mengundurkan diri dahulu. Tidak mahu berlaku sebarang perselisihan faham. :) baik tak saya?

Tetapi tidak mengapalah, setiap yang berlaku MESTI ada hikmahnya :)
Allah itu Maha Berkuasa, apa-apa perkara sahaja boleh berlaku selepas ini :)

Sekian.

No comments: