Wednesday, October 19, 2011

Apa kata hati? # 3

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera semua! :D

Apa kata hati hari ini?

Hati ini terasa senang hari ini, kerana apa? Kerana hari ini rasa sihat sedikit daripada hari-hari yang sebelumnya. Apa orang inggeris cakap, feel better. Ya! itulah dia!

Hampir lima hari jugakla perut rasa tak tenang.Berkali-kali menziarahi toilet dalam sehari.Sedikit sebanyak menjejaskan proses pembelajaranku untuk peperiksaan akhir tahun. Tetapi saya anggap perkara ini ujian daripada Allah kerana Allah tidak membebankan seseorang dengan ujian yang tidak dapat ditanggungnya. Betul tidak?

Tetapi disebalik kesakitan ini, satu perkara yang sangat bermakna kepada diriku bahawa Allah telah menunjukkan kepada saya baha Dia Maha Berkuasa.Memang Allah Maha Berkuasa, Dia boleh melakukan apa sahaja yang dia kehendaki. Tetapi benda yang jadi ini menunjukkan bahawa Allah lah tempat kita bergantung bukan kepada makhluk lain.

Kisahnya tersebut, pada suatu hari, saya sudah tidak tahan kerana hari-hari perlu ke toilet banyak kali.Jadi saya mengambil kesimpulan saya hendak minum air zamzam. Kemudian Allah telah mengilhamkan saya untuk mencari buku doa yang mama beli dahulukala. Saya pun mencari-cari doa untuk sembuhkan pelbagai penyakit.*mencari sambil menahan sakit perut. Akhirnya jumpa! Kemudian, saya membaca doa tersebut dengan penuh perasaa dan yakin! sebanyak dua kali. Alhamdulillah selepas itu sakit perut saya beransur-ansur baik. Tiba-tiba saya terbaca boleh dibaca doa ini untuk minuman pesakit. Saya terus mengambil cawan dan meletakkan air dan membaca doa tersebut kepada air tersebut. Alhamdulillah dengan bantuan dan izin Allah, sakit perut saya semakin baik.

Sepanjat tinggi kesyukuran saya panjatkan ke hadrat ilahi!
Terima kasih Ya Allah!

Pengajarannya
Hanya kepada Allah la tempat kita bergantung!
~BerilmuBerimanBeramal~

Sekian.


No comments: