Tuesday, October 25, 2011

Apa kata hati? # 8

Assalamualaikum
dan
Selamat sejahtera semua! :D

Apa khabar hari ini? Huhu. Baik-baik sahaja. Baru lah jiwa ni rasa tenang sikit selepas mengalami sedikit tekanan. Itula, siapa suruh tidak membuat persediaan awak kan? Nasib badan la. Tetapi rasa sangat menyesal kerana tidak membuat persediaan awal. Itula, bak kata orang PENYESALAN SELALU DATANG DI AKHIR CERITA. Kenapa? Satu persoalan yang masih tak terjawab oleh saya. Jika sesiapa ada pandangan boleh kongsikan bersama saya. :)

Apa kata hati hari ini?

Hmm, tidak tahu la mengapa, hati ini rasa sayu bila ada yang mengatakan subjek deeniyah (agama) itu tak penting. Wahai rakan sekalian, ketahuilah bahawa subjek deeniyah itu sangat penting. Bersyukurlah sekolah kita ada mengajar subjek deeniyah. Ada anda semua belajar agama di luar jika pihak sekolah tidak menyediakan subjek deeniyah? Beruntunglah anda semua kerana di sekolah luar tidak ada perkara seperti ini. Dengan subjek deeniyah inilah kita lebih dapat mendalami ilmu agama. Peperiksaan agama di sekolah itu hendak menguji pengetahuan agama kita, janganlah sampai kata subjek agama itu tidak penting. Kita kena la seimbangkan ilmu dunia dan ilmu akhirat. Jika tidak kita, siapa lagi? Siapa yang hendak menegakkan agama ISLAM jika tidak kita? Memang la subjek SPM itu penting tetapi janganlah sampai kita menolak subjek agama. Janganlah anda menyesal bila dah keluar sekolah nanti. :)

Tidak ku sangka bahawa diri ini boleh terlebih jiwang pulak hari ini.HAHA. Ketika sedang berlangsung peperiksaan(dah siap buat) saya berjaya menyiapkan sebuah SAJAK. [Awesome] Sejak bila pulak saya pandai mengarang sajak ni? Haha. Tidak tahulah. Tetapi rasa macam nak hantar sajak ini dekat surat khabar.hehe. Bakat terpendam?[sama sekali tidak] Sebab apa? Sebab saya tak berminat bahasa-bahasa ni. HAHA. Tetapi tidak mengapa. Tak la best sangat. Biasa-biasa sahaja. Kisah-apa. Excited tu sebab ini kali pertama mengarang sajak. ^_^ Semoga bakat dapat dikembangkan. [cehh, perasan la tu] Baiklah, sampai disini sahaja dulu.

Sekian.

No comments: