Sunday, October 23, 2011

Apa kata hati? # 7

Assalamualaikum
dan
Selamat sejahtera semua! :D

Apa khabar IMAN hari ini? InsyaAllah baik-baik sahaja. :) Semoga IMAN kita sentiasa baik walaupun pada hakikatnya IMAN kita sentiasa turun dan naik. Tapi semoga kita sentiasa dapat mengawal hati kita daripada terus terjerumus turun. Sentiasa lah mohon supaya IMAN kita sentiasa teguh dan kental agar tidak terjerumus kepada perkara yang melanggar perintah Allah. Ameen. Hanya kepada Allah sahajalah tempat kita memohon pertolongan.
Terbaek!

Apa kata hati hari ini?

Hati rasa sangat gembira hari ini [weee!] tetapi tidak ku tahu puncanya dari mana.[hahaha!] Tidak dapat diungkap siapa yang membuat saya bahagia hari ini. [pelik] Tidak mengalah janji hati bahagia dan terhindar daripada tekanan hidup.

Hari ini tiba-tiba hati rasa nak message dia. Rindu barangkali. Tetapi akal mengatakan TIDAK. Tekad ku bulat tidak mahu menghubungi dia. Walaupun hati dan jiwa terseksa itu belakang cerita. Hari-hari aku mengharapkan dia menghubungi ku tetapi mungkin harapan saya ini hanya mimpi yang tidak akan kunjung tiba. Ya Allah kau berikanlah kekuatan untuk aku mengahdapi perkara ini. Sabar.

Dah penat, nak pergi belajar[weee!] Semoga Allah permudahkan aku untuk menjawab soalan peperiksaan FIQH, TAFSIR, KOMPUTER. Walaupun hanya subjek agama, tetapi ia tetap PENTING dan PERLU untuk dipelajari. Jangan diperlekehkan ilmu agama kerana ilmu agama sangat penting dari mengelakkan kita daripada tersesat dan tersasar jauh daripada agama. :)

Sekian.

No comments: