Sunday, October 16, 2011

Apa kata hati? #1

Assalamualaikum
dan
Salam 1 Malaysia! xD

Apa kata HATI?

Hati ini mengatakan bahawa dia sudah tawar dan semakin lama perasaan sayang itu seperti makin jauh meninggalkan hati. Berlari seperti lajunya kereta api peluru dekat jepun tu. Saya ingatkan selepas peristiwa itu, hubungan kami bertambah erat, dekat. Tetapi seperti sama seperti dahulukala. Adakah dulu itu salah ku seratus peratus sehingga semua orang seperti menyalahkan aku seratus peratus. Hingga pada waktu itu aku rasa sangat pilu.

Selepas peristiwa itu, aku mula bersangka baik dengan dia. Tetapi lama kelamaan, bukan tidak bersangka baik. Tetapi menjadi makin sedih, saya ingatkan kami akan selalu menghubungi antara satu sama lain.Tetapi hampir tiap-tiap kali aku sahaja yang menghubunginya. Selepas daripada itu aku senyap kerana apa? Kerana aku sahaja menunggu message atau panggilan daripada dia. Saya sahaja mahu melakukan sedemikian kerana hati ini sudah tidak ada perasaan, TAWAR. Hari-hari aku menunggu panggilan daripada dia, tetapi apa ku dapat? TIDAK ADA. Kalau aku memberinya message hanya bertahan untuk paling-paling 4-5 roun sahaja.Dan selepas itu, HABIS. Tidak ada lagi cerita-cerita seperti dahulu. Bagaimana aku hendak bercerita dengannya, kalau ketika hendak bercerita itu mesti dia yang mula mengundurkan diri dahulu. Dan kali ini aku bertekad, aku tidak mahu message dia sehingga dia yang mulakan dahulu.

Tahukah dia, pada hakikatnya saya sangat cemburu bila dia berjalan dengan orang lain pada hari itu. Sebagai kawan yang baik saya memberinya peluang untuk bersama dengan orang lain. Biarlah tiada masamu buatku. Aku redha.

Mungkin sesiapa yang baca merasakan aku KEJAM, JAHAT. Tetapi untuk pengetahuan sekalian, dia merupakan sahabat aku paling lama sekali! Aku sangat merinduinya, tetapi adakah dia juga merindui ku? Dan saya sangat terasa hati. Mungkin bagi dia seperti tidak ada apa-apa yang berlaku. Selepas ini, kalau kami berjumpa lagi, tiada sesiapa yang boleh menyalahkan aku jika aku SENYAP, tidak menegurnya atau apa-apa. Saya dah banyak memberinya peluang, mungkin dia tidak sedar. Tetapi tidak mengapala. Setiap PERTEMUAN pasti ada PERPISAHAN.

Mungkin ini lah cara PERPISAHAN kami. Aku redha ya Allah.

*Luahan hati seorang sahabat yang sangat merindui sahabatnya. :)

No comments: