Monday, April 29, 2013

Apa Kata Hati? #10

Assalamualaikum
dan 
Selamat Sejahtera semua! :D

Apa habaq semua? Hopefully semua dalam keadaan sihat. Bersyukurlah kita sentiasa dengan nikmat sihat yang Allah telah kurniakan kepada kita ini [Alhamdulillah] kerana nikmat inilah yang sentiasa manusia lupa. [Astaghfirullah]. Harapnya kita bukan dalam golongan itu. Sekiranya kita lupa maka istighfarlah. Kalau sesiapa yang kurang sihat tu, bersyukurlah juga kerana apa? kerana sakit merupakan salah satu medium untuk dosa2 kita dihapuskan. [Alhamdulillah] Disamping merupakan ujian untuk kita bagi menambahkan lagi keimanan jika kita bersabar. 


Apa Kata Hati Hari ini?

Alhamdulillah, setelah sekian lama meninggalkan penulisan dalam blog ini akhirnya diberi kekuatan untuk kembali menulis. Macam ni la kalau bidang penulisan memang bukan kelebihan diri ini. InsyaaAllah sikit-sikit tu boleh la. Memang rasanya berzaman dah tinggal. hehe. Ampun maaf dipinta walaupun rasanya take siapa pun yang baca. HAHA. Syok sendiri macam ni la. *PEACE* :)

Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu
Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati
Biarlah terlambat atur jalan cermat
Pelan-pelan kayuh jgn sampai otak penat
Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri
Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati
Biarkan saja, takdir semua nyata
Bersyukurlah masih lagi bernyawa

[Petikan lagu Ku Berlari-Firdaus feat CatFarish]

Walaupun hanya lirik lagu sahaja tapi lirik lagu ini sangatlah bermakna. Memang lumrah kita sebagai manusia akan hadapi perkara yang kita suka dan perkara yang duka. Mana ada hidup ni suka aja semua. tak meriah bak warna pelangi la hidup. Tak cukup asam garam kehidupan bak kata saya. xD Kadang-kadang or mungkin selalu, perkara duka ni yang akan mematangkan kita mungkin dan kuatkan lagi diri ini. Serius tak tipu.. *Kalau salah harap betulkan*  

*Tembikai pun pandai bersuka dan berduka* LOL

Kalau kita bertindak jangan hanya ikut kata hati tapi toghether2 kan dengan fikiran akal waras yang Allah beri kepada kita ini. Jika tidak mungkin kita akan lakukan suatu perkara yang membuatkan kita regret for the entire our life bak kata orang ingeris. Bak kata pepatah melayu Sesal dahulu pendapatan Sesal kemudian tiada gunanya. Jangan terus nak "attack" orang tanpa kita usul periksa dahulu. Mungkin dia ada sebab yang tersendiri kenapa dia lakukan sedemikian. Kita siapa nak judge orang. Yeah, mungkin kita manusia tak terlepas daripada meng judge orang ni. Saya mengaku kadang-kadang or boleh kata selalu jugak la saya meng judge orang ni. Tapi apa yang boleh kita buat, ISTIGHFAR dan BERSANGKA BAIK. dan kalau perlu siasat apa sebenarnya yang berlaku. Tak rugi apa pun kan? Ye dak? Kalau tak betul boleh la kemukan hujah-hujah anda. hehe.


Lastly, moh le kita sama-sama sedekahkan benda paling senang kita nak beri. SENYUM . ^__^ Senyum ni boleh gembirakan hati orang tau? disamping kita sendiri boleh tenang bila kita senyum. Senyum tu kan sedekah. So nak sedekah banyak-banyak diwaktu kita kesempitan maka senyummmm! :) Bak kata lagu kat tv tu "Senyum, tak perlu kata apa-apa" hehe.

Photo: Hai kakak Akrimi . Ni la gambar aliff yg kakak nk tgk tu. :)

~Fikir-fikirkan dan selamat beramaal~
 
Sekian.
TerimaKasih.
 LOTS OF LOVE FROM ME <3 p="">

No comments: