Thursday, October 20, 2011

Apa kata hati? #4

Assalamualaikum
dan
Selamat sejahtera semua! :D

Apa khabar?Sihat?Alhamdulillah.Ingatlah semua bahawa dua nikmat yang sering manusia lupa ialah NIKMAT SIHAT dan NIKMAT MASA LAPANG. Sentiasalah kita bersyukur dengan nikmat yang Allah telah kurniakan kepada kita janganlah kita riyak dan bongkak dengan nikmat tersebut kerana Allah boleh tarik nikmat itu bila-bila masa sahaja. :)

Apa kata hati hari ini?

Apa ya? Hati berkata bahawa hari ini dia rasa tertekan kerana soalan peperiksaan ADDMATH tadi sangat membunuh saya.haha! Itula kan siapa suruh tidak belajar dari awal kan sudah kena batang hidung sendiri. Tetapi tidak mengapa, semoga perkara yang berlaku ini memberi pengajaran kepada diri untuk lebih beringat pada masa akan datang. Jadikan perkara yang berlaku sebagai sempadan diri untuk menjadi lebih baik. :)

Tadi, seorang sahabat telah menceritakan tentang kisah sahabat lamaku. Saya rasa terkilan dengan apa yang berlaku. Pada hakikatnya rasa seperti tidak mahu memmikirkan tentang dirinya, tetapi perkara sedemikian tidak akan berlaku! kerana saya SAYANG sahabat saya itu. Saya cuma terkilan dengan sikapnya dan layanannya terhadap saya sekarang. SEDIH. Dulu-dulu masih okey, tetapi sejak belakangan ini dia seperti sudah berubah. Asyik-asyik saya sahaja yang memulakan salam.Bukan nak kata apa, saya jadi terlebih perasaan ini kerana dia sahabat lama dan karib saya. Semakin lama, saya menjadi penat untuk mengalah. Sekarang ini saya TIDAK AKAN MENGHUBUNGINYA SEHINGGA DIA YANG MENGHUBUNGI SAYA DAHULU. Saya bukan bertindak kejam kepada dia, tetapi saya tidak mahu hati saya merana lagi.PENAT.


Sebelum mengundur diri, dibawah ini terdapat satu hadis, moga dapat diambil pengajaran! ^^
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:من علم من أخيه سيئة فسترها ستراالله عليه يوم القيامة.(رواه الطبراني)
maksudnya: Sabda Rasulullah s.a.w : sesiapa yang mengetahui keburukan saudaranya (seorang islam) lalu menutup keburukan tersebut, nescaya Allah akan menutup keaibannya di akhirat
Sekian.

No comments: