Tuesday, April 30, 2013

Apa Kata Hati? #12

Assalamualaikum 
dan
Selamat Sejahtera! :D

Selamat Petang dan Salam satu Malaysia. haha. Disini saya ada membuat sajak khas untuk Teman, Kawan dan Sahabat yang telah hadir ke dalam hidup saya selama 18 tahun 3 Bulan ini yang bertajuk SAHABAT SEPERJUANGAN. Saya dedikasi khas sajak ini untuk semua sahabat saya yang saya kasihi,sayangi dan cintai. Mohon tak muntah pelangi disini. :)

Apa Kata Hati?

Sahabat
Kau menemaniku dikala ku gembira
sedih, kecewa 
dan berputus asa.
Kau hadir memberi semangat
kata-kata nasihat 
dan pedoman buat diriku 
yang lemah ini.

Sahabat
Adakalanya aku membuatkan kau sedih
kecewa dan marah
Sejujurnya kadang
Aku tak terniat untuk 
memperlakukan kau sedemikian
Disini aku memohon kemaafan kepadamu
Andai selama ini
Aku telah menyakitimu dengan
perbuatan dan kata-kataku
Ketahuilah aku menyesal akan segala
kelakuanku.

Sahabat
Selepas ini 
Kita akan mengambil haluan masing-masing
ku harap
persahabatan yang terjalin ini
Tidak terhenti begitu sahaja
Tanpa khabar berita.

Sahabat
Jika ku kealpaan
Kau nasihatilah diriku
Kau perbetulkanlah salahku
Kau tegurlah diriku
Agar aku tak tersasar jauh
Dari jalan-Nya.

Sahabat
Terima kasih tak terhingga
Ku ucapkan kepadamu
Kerana setia disisi
Menemaniku tuk menempuhi 
Liku-liku kehidupan
Walaupun ku banyak 
kekurangan diri.

Terima Kasih Sahabat.



#Ini hanyalah satu poem yang simple, not to good because i'm not "orang bahasa". Haha. Inilah sedikit sebanyak yang mampu dilakukan. Nak ayat power-power budakn dari saya la yang penting. Hope all of you enjoy it walaupun tak berapa best. haha.

Sekian 
TerimaKasih
Salam Ukhuwah Dari Saya <3 p="">
Sebarkanlah Kasih Sayang!

~UHIBBUKIFILLAH ABADAN ABADA~

*HAK CIPTA TERPELIHARA*


2 comments:

Unknown said...

Salam..wan,sajak anda mmbuatknku trharu!huhu..walaupun kita b'jauhn hrp nt dn kwn2 lain x lupa ana dn nasihat2 sllu:)

WanLiyana said...

tasnimmmm!!!!! insyaaAllahh ana tak lupa nt.. :) sayang tasnim foreverr!